Scoottie Gids

Te veel reclame

Het begon me een aantal jaar geleden op te vallen. Je kon eigenlijk nergens heen zonder dat je te maken kreeg met reclame. Wanneer je naar de stad gaat zie je vrijwel overal reclame en wanneer je thuis voor de buis zit, spendeer je 1/3e van je tijd aan het kijken naar reclame. De grote hoeveelheid reclame ergerde me niet, maar zette me wel aan het denken. Als er zo veel mensen interesse hebben in reclame, waarom ga ik me hier dan niet wat meer in verdiepen. Ik had net een succesvol bedrijf verkocht en had hierdoor veel vrije tijd en een flink budget ter beschikking. Ik ben uit gaan zoeken naar de mogelijkheden van reclame verkopen en die bleken enorm te zijn. Er waren echter drie soorten reclames waarin een andere werkwijze werd gebruikt. De drie hoofd reclamesoorten waren tv, internet en fysieke winkels.

Reclame

TV en internet reclame

De manier via technologie is inmiddels een vorm van reclame waar je niet aan ontkomt. Je hebt er dagelijks enorm veel mee te maken. Wanneer je de tv aanzet zie je enorm veel reclame, maar wanneer je je telefoon aanzet is dit nog vele malen keer zo veel. Eigenlijk zit er op vrijwel elke app die je gebruikt reclame. Facebook staat dan ook bekend om zijn persoonlijke reclame. Dit komt doordat Facebook meekijkt naar jouw interesses. Dit doet hij niet alleen door mee te kijken op Facebook zelf, maar Facebook kijkt ook mee bij andere apps zoals een internet browser. Dit zorgt er dan ook voor dat wanneer jij op internet zoekt naar een laptop, je even later reclame van een laptop krijgt op Facebook. Dit geldt voor vrijwel alle apps die je toestemming geeft om bepaalde gegevens te verwerken.

De reclame van fysieke winkels

De reclame van winkels is totaal anders dan die van reclame waar gebruik wordt gemaakt van software. Bij winkels zelf is het namelijk de bedoeling dat de buitenkant van de winkel je aantrekt om naar binnen te gaan. Dit is dan ook iets waar veel winkels de plank totaal mis slaan. Ze hebben een geen pakkende buitenkant, maar wel super toffe spullen. De toffe spullen worden dan bijna niet verkocht, omdat veel mensen niet eens de moeite doen om te gaan kijken in de winkel. Dit was dan ook de vorm van reclame waar ik mij meer in wou verdiepen. Hier zit zeker markt in en het lijkt me zeer interessant om hier meer vanaf te weten.

Te veel reclame

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Schuiven naar boven